maandag 24 maart 2014

Morning Glory, tussenfase

Op de zomerwerkdag in 2012 van de bee, kregen we een paperpiecing patroon van de Morning Glory. We hadden zelf stofjes meegenomen, in groen en in een kleurtje. Mocht je dat verhaaltje willen nalezen, dan kan dat via deze link.
We leerden die dag de eerste van drie verschillende driehoeken te maken. Als je het leuk vond kon je er thuis mee verder.
En zo maakte ik er af en toe een driehoek bij. Eerst alle bloemen, die waren het leukst om te maken. Daarna de knoppen en tenslotte de blokken met de hele kleine knopjes.
Inmiddels zijn ze alle 24 klaar en afgelopen zondag heb ik ze geschikt zoals ik het mooi vond. Dat zie je op de foto. De foto is niet zo goed hoor, er valt wat schaduw van mijn armen over.


Die 24 driehoeken vormen samen een zeshoek.
Ik had in mijn hoofd om met vier driehoeken er een vierkant quiltje van te maken. Met applicatie bijvoorbeeld. Niet dat ik het ergens wil ophangen, dus eigenlijk hoeft het niet perse vierkant.
Hij wordt wel aan de stapel toegevoegd :-)
Maar die zeshoek alleen oogt misschien wat vreemd?
Ik heb alleen niet genoeg stof meer voor 4 driehoeken. Wel voor twee die dan aan de bovenkant zouden kunnen komen. Dan wordt het wel een hangend quiltje, een soort vaandel met een punt onderaan. Ik weet  niet of dat nu heel mooi is.
Wat zouden jullie doen?

groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Ik vind het een verrassende quilt, Janine!
    Voor wat de vervolmaking betreft, ben ik bang dat je van mij weinig of geen tips kunt verwachten.
    Zoals hij nu is, zou hij zo bij mij op tafel mogen... liggen, bedoel ik, om ervan te genieten, want mooi is 'ie!

    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.