maandag 14 april 2014

Regiodag

Afgelopen zaterdag was de regiodag. Leuk, en ik ben altijd weer benieuwd wat we gaan maken en zien. Altijd is er iets verrassend bij en altijd is het erg gezellig. Er hingen niet zoveel quilts deze dag. Dat was toch wel verrassend want meestal hangen er in het voorjaar meer quilts dan in het najaar.
De winkel was Veltrop uit Bovenkarspel. Lekker dicht in de buurt dus voor als we stofjes te weinig hebben ingekocht :-).
Het was de 10e keer dat Marja en Ellen de regiodag verzorgen. Een extra feestelijke dag. Met slingers van vlaggetjes en als traktatie echte cupcakes op de tafels. Het thema was "thee met iets lekkers".


We begonnen de dag met het maken van een cupcake van stof. Een paars, roze of oranje cupcake.
Een foto kan ik nog niet laten zien. Ik heb de mijne al wel gebakken maar de decoratie is nog niet aangebracht. En decoratie is erg belangrijk bij een cupcake. :-)

Daarna de show-and-tell. Altijd weer leuk te zien wat anderen gemaakt hebben en het verhaal erbij te horen.
En omdat het daarna altijd druk is aan de bar voor de broodjes kroket en een kop soep, eerst maar naar het winkeltje. Op zoek naar aanvulling voor mijn stofjes lichtgroen, rose en paars. Om verder te kunnen gaan met de Morning Glory. Het groene stofje dat ik al had gebruikt verkochten zij ook, die was snel gekozen. Een heel mooi "tegelstofje" lag er, prima in kleur passend erbij. Nog een donkerder paars toegevoegd en ik kan weer verder.
Nu nog bedenken hoe.


Na de lunch kregen we het materiaal voor een theezakje en een theekopje. Het theezakje was eigenlijk een klein tasje, gemaakt van twee blokken van een theekopje. Lastig te omschrijven merk ik.
Omdat het stofje dat we ervoor kregen erg geschikt was voor een andere quilt waarvoor ik stofjes aan het verzamelen ben, stopte ik dit stofje in mijn tas en pakte mijn eigen stofjes om dit blok te maken. Het was paperpiecing en daarbij kan je lekker kletsen. Dat dacht ik tenminste, maar ik zie nu het blokje klaar is dat ik een fout gemaakt heb bij het schoteltje. Een theezakje gaat dit dus niet worden want het schoteltje stoort me.
Dat moet opnieuw en van andere stofjes.


groetjes, Janine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.