vrijdag 16 januari 2015

Quiltdagje!

Tijd gaat snel..
Het is al weer even terug dat ik een blogje schreef.
Vandaag stond helemaal in het teken van quilten. Vanmorgen eerst de bee. Daar werk ik aan een quilt in twee kleuren, blauw en ecru. Ik maak een quilt na die ooit een BOM is geweest. Op de stoffenmarkt kocht ik twee meter blauw en twee meter ecru. Daar moet ik het mee doen. Het wordt dus een quilt in twee kleuren. Stof op betekent dus quilt klaar. Ik bestudeer de blokken uit de originele quilt en teken de blokken na. Kom ik een blok tegen dat ik niet uit kan puzzelen, dan is dat niet erg. Dan maak ik gewoon een blok naar eigen keuze.
Hier zie je het blok waar ik nu mee bezig ben. Deze is nu bijna klaar. Dit is het vierde blok dat ik maak. Het duurt dus nog even voor de quilt klaar is.


En ik ben ook bezig met blokken voor de civil war. Die teken ik vooralsnog ook over uit het boek. Niet met echte civil war stofjes. Daar hou ik niet zo van. Dit zijn de volgende blokken die ik gemaakt heb.


Vanmiddag gingen we met ons eigen groepje gezellig verder met de droomdeken. Een boerderijdeken wordt dat. Nog een randje er langs en dan kan die geregen worden. Dat doen we volgende keer.

En de volgende droomdeken is al weer in de maak. Het huiswerk is weer verdeeld. De roze prinsessen zijn verdeeld en mee naar huis. Volgende keer is van deze quilt ook al weer de
helft klaar. Wat is dat toch leuk om te doen!

goed weekend! Janine

2 opmerkingen:

  1. Dat zijn leuke projecten om af te wisselen. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Creatief en erg leuk om om het zo af te wisselen! Ik ben zelf helaas niet zo creatief, dus heb laatst besloten om maar een quilt te kopen! Ben er wel erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.