zondag 12 april 2015

Rijswijk

Afgelopen vrijdag mocht ik onverwachts mee naar de expositie in Rijswijk.
Gezellig met zijn vijven in de auto op pad. In het begin wat mistig, maar daarna een stralende zon. Nog een file onderweg die we nog net konden ontwijken, gelukkig mooi op tijd in de Broodfabriek aangekomen. Eerst maar koffie, daar hadden we wel trek in. En daarna gelijk de tijd afgesproken waarop we zouden lunchen.
Snel aan de wandel.
Regelmatig liepen we samen een stukje op maar af en toe waren we ineens met minder, of ging je zelf even alleen een zijpad in.
Lekker ontspannend, op je gemak kijken waar je wilt.
Eerst de expositie. Die was niet zo groot, maar wel heel gevarieerd. In techniek maar ook in kwaliteit van werken. Niet alles mijn smaak maar dat is ook niet erg.


Je ziet hier een van de quilts van Janina de Rover - Nijboer. Ik vind ze prachtig. Dat zou ik nog wel graag eens leren maken.

Ik heb ook genoten van de placematquiltjes. Dat was een wedstrijd met de titel "Dagelijkse kost".


Die waren zo leuk uitgestald, met plezier liep ik een rondje om deze grote, feestelijk gedekte eettafel heen om ze allemaal te bekijken. Heel divers, heel origineel. Je mocht er eentje uitkiezen en het nummertje in een grote soeppan stoppen. Ben benieuwd welke het meest gekozen is.

Zelf was ik op zoek naar stof voor de sashings van de civil war. Die maak ik in blauwe en bruine tinten. Ik ben drie keer teruggegaan naar de stand van Elly Prins, de dames hadden al lol als ze me aan zagen komen. Steeds kwam ik met anderen om mee te helpen kijken en hun advies te vragen en aan te horen. Aanvankelijk dacht ik zelf dat de beige stof prima was maar de lichtbruine/beige blokken vielen daar toch in weg.


Uiteindelijk ben ik met de lichtblauwe stof naar huis gegaan.
Maar eerlijk gezegd, ik vind het nog steeds een enge combinatie.
Ik durf nog niet zo goed.
Ben nog de stof voor de cornerstones vergeten en kan dus nog niet met deze stof aan het werk........
Uitstel van een definitieve beslissing?

fijne zondag, Janine


1 opmerking:

  1. Ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt met de blauwe sashings, gaat zeker heel mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.