vrijdag 10 juli 2015

Affo!

Het is zover! Mijn vingerhoedjesquilt is af. Ik ben er best een tijd mee bezig geweest. Alles met de hand, dat kost gewoon tijd.
Maar nu is hij klaar. Kijk maar.




Ook het quilten kostte best tijd, hij is redelijk intensief gequilt.

Op mijn verjaardag kreeg ik ook een nieuwe vingerhoed. Een blauwe van rubber met een harde, witte bovenkant met "putjes".
Om deze te kunnen testen ben ik dus met een andere quilt begonnen. Met quilten dan, zoals je ziet.
Dit wordt een droomdeken. Er liggen er nog twee klaar om gequilt te worden maar dat zijn panels dus daar zit niet veel patchwork in. Even wat afwerken dus.
 Uiteindelijk bleek het geen succes voor mij. De naald schiet in het overgangsrandje midden bovenop.

Nu weer verder met de civil war......

fijn weekend, Janine



6 opmerkingen:

  1. Je hebt eer van je (hand)werk aan de vingerhoedjesquilt, hij is prachtig geworden, Janine!
    Veel plezier en succes gewenst met de droomdekens en je nieuwe vingerhoed, die me heel handig lijkt om mee te werken.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MOOI! Leuk gedaan ook de verschillende kleuren Vingerhoedjes vakken :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is die mooi geworden, de mijne ligt te wachten totdat ik er weer aan verder ga, zoals meer werken. Jij vroeg wat ik met de siggies van plan ben, ik heb van de eerste 165 siggies een quilt gemaakt. De foto daarvan kan je links op mijn blog zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een originele vingerhoedjes top Janine. Mooi! Fijn dat hij af is.
    Je bent lekker bezig.
    groetjes, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een bijzonder resultaat, wat heb je daar een uren inzitten. Lijkt me heerlijk om onder te slapen want daar is hij groot genoeg voor zo te zien.
    Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. in een zoektocht naar informatie over het zelf maken van een doorpit-sjabloon, kwam ik op jouw blog terecht en heb genoten van de mooie quilts die je al hebt gemaakt. deze vingerhoedjesquilt is wat mij betreft een topper maar huisjesquilt is ook echt ge-wel-dig.
    ik kom zeker nog eens een kijkje nemen op je blog.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.