zaterdag 28 november 2015

Regiodag nov15

Afgelopen 14 nov. was de tweede regiodag dit jaar. Dit keer ging ik helaas niet met mijn vriendin maar wel met andere dames van de bee. Wel gezellig natuurlijk, maar minder dan anders.
Het was opnieuw een volle zaal. Dat is vaak zo, er is ook haast altijd een wachtlijst. 
Helaas werkte de microfoon niet en dat is best lastig met een volle zaal. Geprobeerd werd zo duidelijk mogelijk te praten maar dat betekende niet dat iedereen het ook kon verstaan.
Aan onze tafel schreef ik in korte zinnen op wat gezegd werd (voor zover ik het zelf kon horen), zodat mijn (oudere en wat dove) tafelgenote ook op de hoogte bleef.

De mevrouw die de lezing kwam geven was er niet op tijd en daarom werden de onderdelen van het ochtendprogramma gewisseld.
Eerst dus aan de workshop.
We kregen een schattig pakketje met stofjes. Daarvan konden we 3 trollen maken om bijv. onder de kerstboom te zetten. Toen de mevrouw van de lezing kwam stopten we met werken om naar haar verhaal over kerst in het noorden, te luisteren.
Deze week waren er twee trollen af. De derde maak ik niet, die heb ik aan iemand anders gegeven. Ze zijn wel grappig geworden.


Daarna de show-and-tell. Die viel mij wat tegen. Niet de kwaliteit, nee, dat zeker niet. De hoeveelheid viel wat tegen. Het lijkt wel of er steeds minder quilts meegenomen worden om te laten zien. Deze keer niet zo erg omdat de verhalen erbij natuurlijk grotendeels verloren gingen.

De middag workshop was het ineenvlechten van twee lapjes contrasterende stof, zo dat het een hart vormt. Dat hart festonneer je op een klein handdoekje. Van de restjes van het lapje rood en blauw, maakte ik er zelf nog een heel klein hartje bij.
Een leuk handdoekje toch?


Het winkeltje was van Quilthuis Lieselotje. Tonny had haar laatste winnende quilt meegenomen en we konden die van heel dichtbij bewonderen. Ze vertelde ook dat ze stopt met haar winkel en ook les gaat geven in Amerika. Ze gaat wel verder als webwinkel. Jammer voor ons dat er weer een quiltwinkel minder is,

Tot slot de verloting en daarna was de regiodag voorbij.
Volgend voorjaar weer. Dan maar hopen dat de microfoons gerepareerd zijn.

groetjes, fijn weekend!
Janine

2 opmerkingen:

  1. Leuk Janine, je hebt er al 2 af, en je handdoekje ook leuk met 2 hartjes. Ik heb de gevlochten vakjes ook nog omgefestoneerd zodat ze toch minder rafelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Janine, wat komt dat hartje mij bekend voor. :-)
    groet Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.