zondag 21 augustus 2016

Levensloop en andere zaken...

Op een regenachtige middag is er gelegenheid om weer even een blogje te schrijven.
We zijn nu een paar dagen in Doornspijk, de caravan van onze dochter, en hier is het goed toeven. Gisteren was er veel regen voorspeld maar dat viel heel erg mee. Lekker buiten kunnen quilten. Vandaag is het erg afwisselend, zo regent het, zo schijnt de zon weer, soms tussen de druppels door.
Maar wij zitten droog en genieten!

Deze droomdeken moet af voor 1 oktober, maar dat gaat wel lukken. Die dag is de jaarlijkse droomdekenmaakdag en dan nemen we hem - en nog een paar andere - mee naar Soest.

Ik had hier nog niet eerder de top van de levensloopquilt laten zien. Het is/was een idee en ontwerp van Wendy Vosters. Elke maand kreeg je een mail met een thema, een aantal bijpassende blokken en een voorbeeld van uitwerking. En dan begint het gepieker. Hoe past dit thema in mijn leven, hoe zet ik dat om in een quiltblok. Afwijken van het voorbeeld werd gestimuleerd: maak vooral je eigen verhaal.
En daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Soms een thema verwisseld of zelfs bijgemaakt voor een thema dat beter bij mij paste en de layout volkomen omgegooid.
En hier zie je dan mijn verhaal, mijn levensloop. Laatst in NIeuw-Buinen de randstof gekocht en nu is hij geregen. Het quilten kan beginnen.


Begin volgend jaar start ze een nieuwe serie, klik maar hier.

En dan kan ik nog deze Singer laten zien. Door mijn dochter gevonden in een kringloopwinkel voor 7,50 euro. Oke, het is een reproductie uit de 60er jaren, gemaakt in Japan of China, maar ik vind het wel erg leuk. Komende week eens zien of ik hem werkend kan krijgen.
Wie weet ook nog eens een echte (elektrische) Singer.....


Groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.