woensdag 15 februari 2017

Quiltweekend!

En zo heb je je tas gepakt voor een heerlijk weekend, en voor je het weet pak je je tas weer uit....
We hadden het dus heerlijk.
Vrijdagmorgen aangekomen, je koffer naar je kamer, de quiltspullen naar een werkplek, een kop koffie met wat lekkers en het weekend kon beginnen. Al rond half twaalf was iedereen aan het werk.

Er werd veel gepraat, veel gelachen, ook in stilte gewerkt. Bij elkaar gekeken, elkaar tips en adviezen gegeven, meegekeken, materiaal gedeeld. Je snapt het wel.

Op vrijdagavond hadden we een show-and-tell in de foyer. Mooie quilts kwamen er voorbij. De collage geeft een indruk daarvan.


Op zaterdag en zondag viel er sneeuw. En dat was een mooi gezicht van binnenuit, maar ook bij een wandeling buiten. We zitten daar midden in het bos. Een prachtige omgeving.



Zo'n compleet verzorgd weekend betekent ook heerlijk eten, geen boodschappen hoeven doen, geen afwas. Zelfs stofzuigen hoefden we niet, werd elke morgen voor ons gedaan.
Door de aanwezigheid van een winkeltje van de Quiltmuis konden we aanschaffen wat we nodig hadden.
De onderlinge verkoop van quiltboeken en stofjes, werkt ook altijd goed.

Er waren twee workshops waarvoor je je kon inschrijven: een bloem van russisch vouwwerk en appliqueren met de appliquick.
Ik heb ze niet gevolgd.
Ik heb twee rijen van de Splendid Sampler aan elkaar gezet.


We hebben met zijn vieren een droomdeken gedubbeld.
Met 8 handen is het zo klaar!


Ik ben ook verder gegaan met het quilten van de civil war.
Heb 11 blokjes kunnen doen.


Kortom: het was een erg gezellig en productief weekend. Goed verzorgd, erg gezellig.
Ik kijk er met plezier op terug.

Eenmaal thuis herneemt het gewone leven weer zijn loop: ik doe de boodschappen weer, ik was af en stofzuig zelf, alsof er geen quiltweekend is geweest.
Het lijkt alweer zo lang geleden....

groetjes, 
Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.