zondag 22 oktober 2017

Van alles

Na de droomdekenmaakdag weer volop aan de quiltprojecten verder. Begonnen aan een nieuwe droomdeken van de stroken stof die ik een paar jaar terug op de maakdag gekregen had. Het werd echt tijd om daar iets mee te gaan doen.
Een lasagnaquilt, daar hou ik niet van. Wat doe je dan met een jellyrol? Ik ben er blokjes van gaan knippen.
Oke, ik weet, er zijn meer mogelijkheden met stroken die wat sneller te verwerken zijn dan kleine blokjes.
Het is niet anders, ik ga door op de ingeslagen weg.


Oh ja, ik vroeg jullie te raden hoeveel droomdekens er ingeleverd waren. Inmiddels weet ik het. Het waren er 453. Niet gedacht he, zoveel?

Met het project van de stofjes van het Quiltersgilde, ben ik ook hard op weg. Een sneaky preview zie je hier. Het quiltje zelf blijft kan je tzt zien op de expositie van alle quiltjes.


De levensloop doorquilten, dat is mijn quiltproject op dit moment. Elke dag een draadje (of 2, 3, 4 ) dan gaat het goed. Ben nu toe aan de border maar ik weet nog niet goed hoe ik die zal quilten. Hebben jullie tips? Dan lees ik dat graag. Ik plak er nog even een foto van de border bij, dan snap je waarom het lastig is.


Ook heb ik nog een middag op de grond gekropen. De splendid sampler wilde ik rijgen. Ik twijfelde, in het quiltframe  (Q-snap) of met latten? Om te zorgen dat alle drie de lagen goed op elkaar lagen, heb ik het in de kamer uitgespreid en vast getaped.


Toen was de verleiding om maar gelijk op de grond te gaan rijgen wel erg groot. Het zou toch wel meevallen? Zowel werk is het niet? En in het frame doe ik er langer over, dan moet ik 9 keer de quilt verplaatsen om te rijgen. Dat weet ik nog van de civil war. Of de eettafel leegruimen, de bladen uitschuiven en de latten opzoeken. Dat kan allemaal, maar je snapt, ik ben maar op de grond gaan kruipen. Het kostte me een hele middag maar toen was het ook klaar.
Hij blijft nog even liggen, is nog niet aan de beurt, maar van de winter ben ik vast zo ver.

groetjes, fijne zondag!
Janine

1 opmerking:

  1. Wow, wat ben je weer ijverig.
    Ook al begonnen aan de lapjes van het gilde, nou ik ben nog aan het denken wat ik zal. Ha,ha.
    Veel droomdekentjes, daar wil ik straks toch ook tijd aan besteden.
    Een tip voor je border heb ik niet echt.
    Groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.