woensdag 21 maart 2012

Quiltwerk

Wat is het lekker om voor je aan het avondeten begint nog een half uurtje te quilten. Lekker bij het raam, veel licht, de laatste zonnewarmte op je hoofd, een paar draden verwerken. Wat kan ik daar van genieten!

Vorige week kocht ik bij Veltrop een stift voor donkere stof. Dat was even wennen want als je tekent zie je niks. Gelukkig was ik daarvoor gewaarschuwd. Anders had ik de pen al weggelegd.

Want pas na een poosje (als het droog is)komt de lijn naar boven. Met de strijkbout strijk je de lijnen na het quilten weer makkelijk weg.

Met het eerste zelf gemaakte sjabloon was niet goed te werken. Dus ik heb van karton gewoon een nieuw sjabloon gemaakt. Nu gaat het naar mijn zin.

2 opmerkingen:

  1. Als ik je verhaaltje lees, krijg ik meteen zin om te quilten,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is even wennen, zo'n pen, maar hij werkt super!!
    jammer dat we elkaar niet tegengekomen zijn, ik was er ook!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.