zaterdag 10 maart 2012

Vingerhoedjes 1

Kijk, hier zijn mijn eerste vingerhoedjes.
Ik maak ze in blokken, elk blok krijgt een andere hoofdkleur en ik wil ze met sashings scheiden van elkaar. Het blok ernaast draai ik een kwartslag zodat de richting verandert. Tenminste, dat is het plan. Als ik meer blokken klaar heb ga ik kijken of het plaatje in mijn hoofd beantwoordt aan het plaatje van mijn ogen.
Het volgende blok heeft bruin als hoofdkleur. Met de charmswap van Marcha heb ik genoeg en kan ik ze in elkaar zetten.
Mijn vingerhoedjes zijn 7cm hoog, bovenin 2 cm breed en onderaan 5 cm breed.
De maten zullen ongetwijfeld variƫren maar daar heb ik in de blogs nog niet veel over gelezen. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig welke maat vingerhoedjes jullie hebben gekozen. Vertel eens?


5 opmerkingen:

  1. Ik ben ook nog met zo'n vingerhoedjesquilt begonnen, eigenlijk 2 .... De ene zoals in de quilt van Supergoof, had het boek al langer liggen en toch maar begonnen, nummer 2 is groter, een maatje uit een scrap tijdschrift, die gaat uit een 10x10 lapje.
    Leuk idee met die kleuren en dat draaien! Ben heel erg benieuwd!
    Groetjes
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er leuk uit. Mijn vingerhoedjes zijn 3,1 cm hoog, de originele maat zoals in het boek staat. Groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In jullie reacties lees ik dat er een boek is over de vingerhoedjes? Ik ken het boek niet. Welk boek is dat?
    Ik tekende gewoon mijn eigen sjabloon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vingerhoedjes zijn een echte hit aan het worden. Zoals jij het bedacht hebt zou best eens leuk kunnen zijn. Weer eens wat anders.

    Succes en groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.