zondag 8 april 2012

Siggy's in april

Deze week kreeg ik twee siggy's.
En april is nog maar net begonnen!

Een van Els uit Nieuwe Tonge en een van Annemarie uit Gorinchem.
Els kweekt aardbeien in haar tuin en maakt er jam van. Ik heb ook eens een aardbeienplant op mijn balkon gehad. En voordat wij ze konden eten hadden onze kleinzoons ze al geplukt en gegeten. De aardbei levert dus ook bij mij leuke herinneringen op.

De siggy van Annemarie toont een knotwilg die  hoort bij het polderlandschap waar ze woont. Maar de knotwilg is ook het symbool voor vernieuwing op basis van oude waarden, schrijft ze.
Knotten leidt tot nieuw leven, beknotten niet.
Een mooie spreuk, het onthouden waard.

De siggy's zijn mooi. Ik ben er blij mee.
Dank jullie wel!

1 opmerking:

  1. Enig, Janine en ook leuk dat je de uitleg erbij geeft. Ik vind ook de verschillende handschriften op de Siggies erg mooi. Ik bedenk me dan dat iedereen z'n best doet om netjes te schrijven. Enig om te bekijken. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.