zaterdag 26 mei 2012

Quilthoes

Gistermiddag, ondanks het mooie weer, toch aan het werk voor de hoes die nodig is om de quilt te verpakken die naar de ATT in Deventer gaat. En (natuurlijk) koos ik voor stofjes uit eigen kast.
Van een collega kreeg ik een oud tafelkleed dat niet meer gebruikt werd. Of ik er nog iets mee kon, vroeg ze. Nou dat kan ik natuurlijk wel want het was katoen, een blauw batikmotief. Vast wel een keer geschikt als achterkant voor een quilt. Maar het hele kleed was ook nog gevoerd met lichtblauwe satijn. Hier en daar een klein vlekje maar een kniesoor die daar op let. Wassen en strijken en de delen gebruiken die het meest geschikt zijn natuurlijk. Zelf had ik nog het stuk blauwe katoen met de visjes. Dekbedhoezenstof. Ooit bedoeld als achterkant maar toch te dik bevonden om met de hand te quilten. En deze lichtblauwe satijn was voor dit klusje erg geschikt.
De hoes genaaid, de satijnen binnenvoering er in, een rood koordje en een stopper uit de rommelbak en klaar. Het witte vlakje is het etiket. Dat moest op een speciale plaats en daarom deed ik het maar zo.
Klusje geklaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.