zaterdag 8 september 2012

ATT Deventer

Gisteren waren we naar Deventer. Met de trein van 7.20 van huis om daar om 9.30 uur te kunnen zijn. Een pittige reis dus, maar met 1 keer overstappen goed te doen.
We werden ontvangen met koffie - waar we wel aan toe waren inmiddels - en een gratis catalogus omdat je tot de exposanten behoort. Leuk om een keer mee te maken.
Na de openingstoespraken konden we aan de wandel langs alle quilts. Er hangen hele mooie quilts, erg leuk om te zien. De hele ochtend hebben we langs alle quilts gelopen. Daarna even een lunchpauze en toen de winkeltjes langs. Een stuk of 20, echt de moeite waard. Heerlijk rondgekeken, ideeën opgedaan.
Geen medebloggers of facebookschrijvers gezien. De beloofde stickers om jezelf herkenbaar te maken kon ik niet vinden. En ik heb ze vast niet over het hoofd gezien, ik zag niemand met een sticker lopen. Misschien later in de week?
Veel heb ik niet gekocht deze keer, kijk maar.
Een licht lapje voor een paperpiecing project waar ik mee begonnen ben. Ik had het gekocht in Borger, voor mij niet naast de deur. Maar nu deze winkel hier ook stond, heb ik voor de zekerheid er een lapje bijgekocht. Lichte stof komt altijd van pas.
Dan nog een rolletje opstrijkbaar biaisband voor hetzelfde project.
Voor de vingerhoedjes kocht ik kleine stukjes zwart/wit. Hier en daar liggen wel scraps of kleine lapjes, maar zelden in een bepaalde kleurstelling. En dat is nou net wat ik zoek.
Ook heb ik nog een paar zakjes verf meegenomen. Dat wordt een nieuw avontuur. Ik heb afgelopen winter wat gestoeid met sneeuwverven, maar nu ga ik het "gewoon" proberen. Tenslotte nog een paar mooie kaarten erbij.
Daarna zijn we Deventer ingegaan, op zoek naar de quilts die in de winkels hingen.
Eerlijk gezegd viel me dat wat tegen. Als we ze al vonden, dan waren het hele kleintjes.
Van een heerlijk ijsje fristen we weer op en wandelden we terug naar het station.
De terugreis verliep ook voorspoedig en om 18.00 stapten we in Hoorn weer op de fiets naar huis. Een gezellige en leuke dag achter de rug!
Foto’s mogen niet geblogd zolang de tentoonstelling duurt, daarom maar alleen mijn aankopen even op de kiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.