vrijdag 11 oktober 2013

Vingerhoedjes

Een nat dagje vandaag. En dat betekent thuis blijven, geen noodzaak om op stap te gaan. Dus nu een naaimiddagje.
Na het hoognodige huishoudelijke werk, gauw naald en draad gepakt en verder aan mijn Mondriaan.
Komende vrijdag is er stoffenmarkt in de stad en omdat ik op 1 blok na de vingerhoedjes af heb, is dat een uitgerekende kans om daar stof te kopen voor de lijnen tussen de blokken.
Op de foto het donkergroene blok en nog een bruin blokje in aanbouw. En als achtergrond van dit blog zie je nog een blauw blok.

Er rest nu nog 1 blok, een middengroen blok. Dan zijn ze klaar en kunnen de blokken aan elkaar.


Dus nu moet ik nadenken over de stroken van 5cm breed die de blokken verbinden.
Kies ik net als Mondriaan voor zwarte tussenlijnen of wordt het dan te zwaar, te donker? Kan ik het beter wat lichter houden en kiezen voor witte stroken?
Waar zouden jullie voor kiezen?

De stoffenmarkt is ook een goede gelegenheid om te kijken naar een stof voor de achterkant. Deze quilt wordt voor ons logeerbed. Daar slapen ook onze kleinkinderen. Misschien vinden zij de vingerhoedjes niet leuk en draaien ze hem liever om............

Prettig weekend allemaal
groetjes, Janine

2 opmerkingen:

  1. Ik ben voor lichte kleuren, maar ja smaken verschillen. Je werk meenemen en even neerleggen en dan je eerste ingeving doen.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je quilt zo leuk,dat ik ook het patroon heb opgezocht op Google.Ik ga
    Het combineren met de klosjes van Jeanneke(de zondagssteek).
    Maaike(quilthuis.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.