maandag 16 november 2015

Share Jane

Een aantal weken terug las ik op Facebook over de Share Jane. Een wereldwijd project van de leverancier van Modastoffen en quiltsters uit verschillende landen, gestart in september dit jaar. Wereldwijd werken quiltsters aan deze quilt. De bovenste helft in Europa, de onderste helft wordt vooral gemaakt in Noord-Amerika.
Voor een afbeelding klik hier.

Ik heb nog nooit een Dear Jane gemaakt, geen enkel blokje. Dat zit hem ook in de punten, die houden me tegen, die vind ik niet mooi. Maar dit was een kans om een keer een DJ blokje te maken, te ervaren hoe dat is. Dus ik gaf me op.

Na een paar weken lag een envelop in de bus. Stof er in en het patroon. De LS1 was voor mij. Niet het makkelijkste blokje voor een beginneling.


Gelukkig was daarbij ook de url van een site waar de werkwijze van elk DJ blokje te vinden is:  klik hier. Die aanwijzingen had ik wel nodig. Heb het wel iets anders gedaan, maar met deze uitleg wist ik wel hoe ik het voor elkaar kon krijgen. Helemaal perfect zijn ze niet geworden, maar ik hoop wel bruikbaar.


Ik was wel verbaasd dat ik drie dezelfde blokjes moest maken, dat had ik niet begrepen. Dat komt omdat er drie verschillende DJ van gemaakt worden. Drie Share Janes. Eentje voor Canada, eentje voor Nederland en de derde quilt voor gebruik op grote exposities.

De blokken zijn inmiddels op weg terug. Niet helemaal perfect, maar hopelijk bruikbaar. Wil je het volgen? Dat kan via deze facebookpagina.

groetjes, Janine

2 opmerkingen:

  1. Mooi, Janine, en wat leuk, dat je bijgedragen/gedeeld hebt in het project.
    Niet helemaal perfect, zeg je... Dat hoeft toch ook helemaal niet?
    Ik zeg maar zo: het gaat om de actie, niet om de perfectie.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Janine, m'n tablet was stuk gegaan op vakantie en nu weer een nieuwe dus kan ik weer reageren. Wat ben je toch een bezige bij. Maar goed dat je niet meer naar je werk hoeft. Mooi dat de puntige blokjes gelukt zijn.
    groetjes Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.