donderdag 10 maart 2016

Levensloop

Naast de "Civil War" waar ik mee bezig ben (99 blokjes klaar, 22 nog te gaan) ben ik het afgelopen jaar bezig geweest met de levensloopquilt van Wendy Vosters.

Elke maand kreeg je via de mail een thema op, met daarbij een aantal passende voorbeeldblokken. Daaruit kies je dan het blok van je voorkeur en geef daar je eigen draai aan. Je legt je eigen verhaal er in.
Allerlei thema's kwamen aan de orde, zoals jeugd, vakantie, liefde, familie, verdriet, droomhuis enz.
Na 12 maanden heb je zo 12 blokken waarin je je eigen levensloop hebt verwerkt. Leuk om te maken, maar soms ook wel heel moeilijk.
Dit is bijv. het blok Vriendschap. Die vond ik niet moeilijk. Ik koos het blok "Friendship Knot" en maakte de stitchery in het midden. Die twee handen in elkaar vind ik een mooi symbool voor vriendschap.


Ik koos ook (eigenwijs) een andere lay-out want ik wilde graag een levensboom in het midden. Dus goed uitrekenen en bedenken hoe ik dat kon oplossen. Maar dat gaat vast lukken.
Op internet vond ik een gratis patroon van een mooie boom.
Daarmee ben ik aan het werk gegaan.
Maar appliqueren, daarin ben ik nog niet goed, nog geen ervaring genoeg. Wel eens een korte cursus gedaan om kennis te maken met de diverse methodes die er zijn, maar buiten dat eerste oefenquiltje had ik nog niets gemaakt. Nu wilde ik de boom appliqueren. Het is dus nog niet zo netjes. Maar dat vond ik niet zo erg in deze quilt. In het leven gaat ook niet alles even goed.
En ook appliqueren moet je oefenend leren.


De applicatie is klaar, maar de verbindende tussenlijnen moeten er nog in. Dat doe ik met stitchery. En als dat klaar is, dan kunnen de blokken aan elkaar gezet.
Kortom, het wordt vervolgd......

groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.