zaterdag 9 april 2016

Regiodag NH Noord

Vandaag weer een gezellige regiodag. Het was iets minder vol vandaag omdat ook de Patchwork & Quiltdagen in Rijswijk zijn en een tentoonstelling van Vrouwen van Nu in Schoorl. Maar iets minder vol betekende niet dat het minder gezellig was.
Ik heb tenminste weer erg genoten.
Zoals altijd is een cryptische omschrijving het enige dat geschreven wordt over de inhoud van de dag. Voor vandaag moesten we het doen met "We zetten de bloemetjes buiten!". En met het zonnetje buiten werd je er bij voorbaat al vrolijk van.

We begonnen met de ochtendworkshop "Bloemen en blaadjes".
Het pakketje werd uitgedeeld en met behulp van al gemaakte voorbeelden kon je zien wat het eindresultaat kon worden. Dus voortvarend aan het werk met de tile techniek. Een mooie bloem van batik op een lichte ondergrond. Net groot genoeg voor een klein dienblaadje, erg leuk.
Na het overtekenen op freezerpaper, uitknippen en opstrijken en rijgen, kon ik het vast even neerleggen voor het plaatje. Ziet er toch leuk uit?


Verder dan 10cm appliqueren kwam ik niet. Dus thuis gaan we vrolijk verder.

Daarna de show-and-tell met prachtig werk waar we met plezier naar keken. Toevallig bleek daar ook een mooie tilequilt tussen te hangen. Dat kwam mooi uit. We zagen daarop andere mogelijkheden, erg mooi.

s Middags kwam de volgende workshop aan bod "Kantklosje". We kregen vilt, een klosje en een meter kant. Van het vilt knip je bloemen, daarop een klein speldenkussentje en dat geheel plak je op het klosje, omwikkeld met het kantje. Hier een eerste indruk.


Ook dit moet thuis afgemaakt worden. Daarvoor is er toch te weinig tijd. Als alles af is zal ik het hier wel laten zien. Maar dat duurt nog even.

De winkel was De Opkamer uit Middenmeer. Een winkel waar ik met plezier naar toe ga. :-) En ik vond een mooie batik die ik echt niet kon laten liggen!


Het was weer een erg gezellige dag.

Fijne zondag!
Janine

1 opmerking:

  1. Dank voor jou impressie van de regiodag. Ik ben er even niet, dus nu weet ik toch hoe het was, gezellig als altijd. Gr. marion Blaauw

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.