Jaren terug (zomer 2018) maakte ik een quilt voor mijn broer. Een tafelkleed wilde hij en vroeg of ik die wilde maken. Hij woonde in Woerden en daar was toen nog een quiltwinkel. Hij zocht de stofjes uit, kocht die en ik kreeg alles mee.
Hij had een ovalen tafel, daarom was het wat lastiger en moest er een ontwerp gemaakt worden.
Ik tekende, legde het voor, wijzigde, tekende weer, tot we een kwart tafelkleed in beeld hadden. Ik ging aan het werk. Een jaar, zei ik...
Het werd iets langer maar in 2019 was het toch klaar en sierde zijn huis. Hij was er blij mee en dus was ik tevreden.
Vorig jaar is mijn broer overleden en het huis werd verkocht. Het tafelkleed werd gebruikt om spullen in te pakken om mee te vervoeren.
Uiteindelijk belande het kleed bij mijn jongste zus. Zij heeft de quilt gewassen, gedroogd en een beetje gestreken en aan mij gegeven. Een paar maanden wisselend gebruik heeft hem ook geen goed gedaan, maar hij is nog heel.
Het is fijn dat mijn broer er jaren van heeft kunnen genieten, daar ging het om. Ik weet dat hij er voorzichtig mee omgegaan is. Van de restjes maakte ik nog twee placemats om op tafel te leggen.
Als herinnering hangt hij nu bij mijn eigen quilts over het rek in de kamer.
Toch goed om het terug te zien.
groetjes, Janine


Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Leuk dat je reageert! Dank je wel.