maandag 23 juni 2008

Mijn sampler

Het is zover, de quilt hangt…
Mijn eerste quilt, een sampler. Ik begon met het kleed in september 2007, op quiltcursus.
In januari waren de blokken af en kregen hun plek. De achterkantstof was gekozen, de batting.
En toen begon het kiezen over het te gebruiken quiltpatroon. Ik wist niet wat te doen. De blokken van de sampler zijn zo verschillend van aard, wat zou daar in vredesnaam bij passen? Een blok applicatie, een blok logcabin, een ster….. Wat ik in de winkel kon kopen als sjabloon, dat vond ik niet geschikt. Bovendien vond ik daar niet veel keus. Ik snapte het ook niet. Hoe doen anderen dat dan? Die lopen daar toch ook tegenaan? Elke keer, elk kleed weer?
Totdat mijn vriendin zei “kijk eens naar je eigen kleed, kijk eens of je daar motieven in kunt vinden die je gebruiken kunt”. Wow, wat een goed advies! Vanaf dat moment ging het licht op. Eerst nog wat aarzelend want voor een paar blokken zag ik wel mogelijkheden, maar ook voor een aantal niet. We hebben het er nog eens samen over gehad en inmiddels zag ik genoeg mogelijkheden.
Moest ik zelfs nog kiezen! Wat was ik blij met dit advies!
Het is een heel goed uitgangspunt om bij het quilten te kijken naar de al gebruikte motieven, vaak kun je daar in het quilten ook iets mee.
In mei was hij klaar en pas nu was er gelegenheid om hem op te hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.