maandag 16 november 2009

Tafelloper

De tafelloper is klaar. De eerste quilt die ik helemaal zelf ontworpen heb. Al een hele poos geleden kocht ik stof voor een tafelloper. Mooie stofjes uit een serie. Dapper tekende ik zelf een ontwerp en ging aan de gang. Dat was achteraf gezien misschien nog niet wijs. Het ging allemaal veel lastiger dan ik had gedacht en het was ook lastig om alle stappen vooruit goed te doordenken.
Regelmatig was ik weer aan het twijfelen en moest gaandeweg het nodige aanpassen en veel advies vragen.
Toen de top bijna klaar was voegde het allemaal niet meer zo goed en ik kon de oorzaak ervan niet goed vinden. Ik heb hem weggelegd en er een half jaar niet naar omgekeken. Inmiddels waren we ook verhuisd en ik vond de loper in het nieuwe huis niet echt meer passen. Vorige maand haalde ik hem weer tevoorschijn. Uithalen? Afmaken? Regelmatig getwijfeld. Uithalen is ook zonde, hij was immers ook bijna af en wat moet ik dan weer met die losgehaalde blokken doen?
Dus bedacht ik dat het misschien beter zou zijn de loper alsnog af te maken.
Ik had nog stof genoeg voor een bijpassende achterkant en als ik die ook een beetje “leuk” zou maken kan ik hem ook andersom neerleggen. En nu is het dus klaar. Hij ligt op tafel en ik kijk er toch met plezier naar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.