zaterdag 13 maart 2010

Gele sterren

Op de website van Birdblocks in Amsterdam werd elke twee weken een blok gezet om een sterrenquilt te maken. Bedoeld als sprei op je bed. De opzet, elke twee weken een blok, vond ik leuk en omdat ik in een Sterflat woon kan zo’n quilt mooi in de gang hangen. Ik ben dus begonnen die blokken te maken. Niet elk blok vond ik mooi en sommigen waren me te groot. het grootste blok is nu 40×40. Soms maakte ik dan een blok in een kleiner formaat of veranderde het blok. Een beddensprei wordt het toch niet dus alle blokken hoef ik niet te maken.
Met het voorbeeld hoe de blokken geschikt konden worden, kon ik op deze manier niet veel.
Nu heb ik mijn sterren op de grond gelegd in een opstelling die ik het mooiste vond. Nu ga ik ze aan elkaar zetten met tussen alle blokken een strook van 5 cm breed. Ik hou twee sterren over en dat is niet erg. De quilt wordt dan niet zo groot, maar dat hoeft ook niet. Bij mij wordt het immers een wandkleed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.