maandag 1 november 2010

Regiodag november 2010

Het was ook deze keer weer een volle zaal. We kregen in de workshop een mysteriequiltje te maken. Ongeveer elk uur kregen we de werkwijze van een blokje, totaal 4 blokjes. In het quiltje komen vier verschillende blokjes, die elk 4 keer, samen een quiltje maken van 32cm vierkant. De stofjes die we kregen waren kerststofjes: goudkleurig, rood en groen.
Op bijgaande foto zie je hoe het ontwerp worden gaat. De naam van het patroon is Interlocking Star. Ik heb het patroon wel eens eerder gezien maar de naam kende ik niet. Ik wil er nog zo'n rand omheen zetten. Maar dan moet ik nog wel de achtergrondstof bijkopen en dat blijkt nog steeds een probleem. In de winkel is de stof niet meer te koop. Het kan zijn dat ik op een beurs nog eens dezelfde stof tegenkom, dan kan ik er mee verder. Als dat niet zo is dan moet ik een bijpassende stof zoeken. Maar dezelfde stof blijft het mooist dus daar ga ik eerst naar kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.