zaterdag 22 oktober 2011

Band opbouwen met een quilt?

Van de week een top geregen. We gebruiken daarvoor tafels in de achterzaal van de kerk, dan hoeven we niet over de grond te kruipen. Een stuk comfortabeler.
Ik begon voor mijn gevoel lang geleden met een BOM (block of the month) maar was erg selectief met welk blok ik wel of niet ging maken. Het doel van de BOM was een bedquilt en dat wilde ik sowieso al niet maken. Het bleef daarom bij een aantal blokken met sterren die ergens in een hoekje bleven liggen.
Twijfel of en zo ja, wat ik ermee zou gaan doen. Hoe kon ik van die losse blokken toch nog iets leuks maken?
Laten liggen als mislukt project? Eigenlijk kon ik dat niet goed. Ik koos voor de sterren omdat ik in een Sterflat woon. En ook zonde van de stof en de tijd en moeite als het blijft liggen.
Intussen had ik ook kennis gemaakt met stitchery en het idee ontstond om bij deze quilt daar iets mee te doen. Gele sterren in de quilt, dus ook tekst erbij over sterren? Op zoek gegaan naar tekst en een keuze gemaakt. De tekst er op, en zo werd het toch nog een top die de moeite en tijd waard is om tot een quilt te maken.
Het rijgen is klaar.............het quilten begint. Een leuke fase vind ik dat, het quilten is leuk werk. Met de hand, het hoeft niet gauw klaar, het mag best wat tijd kosten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.