maandag 21 november 2011

Nieuwe quilt..........

Afgelopen week, op de bee, gestart met een nieuwe quilt. Ik wil deze maken, dit patroon. En met "deze" bedoel ik de eerste die je ziet. Deze antieke quilt is van het Quiltersgilde en heeft bruine en beige tinten.
Sinds ik hem in Deventer zag hangen, trekt hij aan me. Ik heb al een poosje stofjes gespaard in de kleuren groen. Donkere en lichte tinten.
Het is de bedoeling dat deze quilt straks ons bed zal sieren. Het wordt de eerste die ik zo groot maak.
Meestal zijn mijn quilts rond de 150cm.
Dus het duurt nog een poosje voor die af is. De breedte wil ik graag op 230cm hebben en voor de lengte is ongeveer 200cm voldoende. Dat betekent heel veel lichte en donkere driehoekjes. Je snapt, dat duurt minimaal een jaar.
Dus aan het begin van de week ben ik gaan knippen, lichte en donkere driehoeken. Op de foto de eerste driehoekjes. Spannend weer, maar erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.