maandag 30 juli 2012

Op reis

Daar ga ik dan. Op reis naar Deventer.
Ik laat mijn huis kaal achter. Kijk maar, het bloemetje is er weer.
Toen boven de bank de eerste quilt kwam te hangen, moest het schilderij daar weg. Mijn maakster tekende toen met haar watervaste siggystiften gauw een bloemetje op de muur om het gaatje dat het schilderij achterliet. Lang was het bloemetje verborgen door een quilt. Maar nu niet meer.
Ik ga blij op reis hoor, ik wil wel wat van Nederland zien. Nu ga ik naar de Grote Lebuïnuskerk en kan ik op mijn gemak die eens goed bekijken. Oké, ik weet het, het zal er druk zijn. Velen zullen ook naar mij kijken, me misschien zelfs  wel op de foto zetten. Sommigen lopen me ook gewoon voorbij hoor, ik ben niet ijdel, dat weet ik best.
Als je iets moois in het oog krijgt dan wil je daarheen en zie je niet meer wat vlak voor je hangt. Tenminste, dat hoor ik mijn maakster altijd vertellen. En niet elke quilt is ieders smaak, dat scheelt ook.
En toch is het leuk. Leuk om deze reis te maken, leuk om andere mensen te leren kennen. Leuk om de kerk eens rustig te bekijken. Voor mijn maakster leuk om een keer de officiële opening van de ATT mee te maken.
Dus vanuit mijn nieuwe, speciaal gemaakte verpakking voor de reis, zeg ik jullie gedag. Wie weet zie ik sommigen van jullie wel op de ATT.
Maar het kan zijn dat ik jullie niet herken.
Jullie kunnen mij ook niet herkennen want je mag me nog niet zien. En mijn verpakking blijft dicht tot die tijd.
Thuis wordt er hard doorgequilt. Om de lege plek aan de muur op te vullen, het bloemetje weer te verstoppen.
En als ik terugkom?
Dan mag ik naar de gang. Dan mag ik voortaan de bezoekers welkom heten en kan ik regelmatig een glimp van buiten opvangen.
En de bewoonster van de gang nu, vraag je? Die wordt opgevouwen en komt op het stapeltje quilts te liggen. Een stuk saaier hoor maar zo kan het gaan………………….

4 opmerkingen:

  1. Leuk logje. Ben heel erg benieuwd naar de reizende quilt. Ik zal in Deventer goed opletten of ik hem zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geschreven Janine! Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zien elkaar (en je quilt) in Deventer!! Tot dan,
    Rose-Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Janine,
    Wat enig dat je quilt op de ATT van het quiltersgilde mag hangen.
    Ben reuze benieuwd.
    Laat je deze ook zien op de regiodag van 3 november (ervan uitgaande dat je weer komt).
    Groetjes Ellen W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.