vrijdag 25 januari 2013

Sneeuwverven!

Nu er bij ons sinds vorig weekend ook sneeuw ligt, ben ik ook weer aan het sneeuwverven gegaan. Vorig jaar had ik het voor de eerste keer geprobeerd.
Toen werden de lapjes pastelkleurig. Kijk maar.
Nu heb ik wat meer verf gebruikt. En, ongeduldig als ik was, vergat ik een handschoen aan te trekken toen de sneeuw gesmolten was en de stof er uit mocht. Met als resultaat een viertal blauwe vingers. Een beetje glorix en een flinke dot handcrème herstelde dat weer, maar ik moet er beter op letten.
Op de onderste foto zie je mijn bloempotten met smeltende sneeuw. Daarnaast de blauw geverfde stof in een plastic zakje op de radiator.
En onderaan de uiteindelijke lapjes. Op dit moment staat er nog een pot met gemengde blauwe en rose verf. Het is de bedoeling dat dit een paars gekleurde lap wordt.
Daarna is het verven afgelopen. De sneeuw smelt dit weekend en misschien is het voorlopig wel afgelopen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.