vrijdag 8 februari 2013

Rijgen

De huisjestop is geregen! Ik had al eens op verschillende blogs gelezen over het dubbelen met latten op de eettafel. Jeanneke adviseerde het ook nav mijn vorige logje over de huisjestop.
En omdat ik geen laminaat op de grond heb en geen grote tafel voorhanden, wilde ik dat wel eens proberen. Dus zocht ik de uitgebreide handleiding op bij Conny, zocht de spullen bij elkaar en ging samen met mijn vriendin aan het werk. Conny, fijn dat je het zo duidelijk beschreven hebt, dank je wel daarvoor.
Het was even goed kijken hoor, je hebt het gauw verkeerd om opgerold en dan komt de achterkant op zijn kop terecht. Soms is dat niet erg, maar wel bij mij. Kijk maar.
Ik heb namelijk voor de achterkant ook een huis gemaakt, van restjes. De hele quilt is een restjesquilt geworden, dus dat wilde ik ook voor de achterkant.
Het rijgen met latten, het werkt op zich goed. Je kan het goed neerleggen en gladstrijken. Maar het is niet zo strak geregen. Toen ik eerder quilts reeg, spande ik ze samen met mijn vriendin zo strak mogelijk, en dan zit de achterkant er strakker tegenaan. En dat strak spannen, dat lukt met deze methode niet.
Maar misschien moet ik er nog wat handiger in worden, dat kan best zo zijn.
&&&
Vanmiddag heb ik een quiltpatroontje gekozen voor de sashings. Daar begin ik mee en daar blijft het misschien ook wel bij. Dat zien we later wel. En of de achterkant er straks goed op zit, dat zien we ook later wel. Als ik vanuit het midden begin te quilten, dan moet het lukken toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.