dinsdag 9 april 2013

Appliqueren

Ik realiseer me dat ik al een poosje geen blogje meer heb geschreven. Oke, ik ben nog steeds de huisjesquilt aan het doorpitten en dat kost nou eenmaal tijd. Ter afwisseling ben ik begonnen verschillende technieken te oefenen voor appliqueren. Ik wil dat graag leren en ik zag een online cursus bij Marianna en dacht "ik probeer het, waarom niet". Goed om met het quilten van de huisjes wat af te wisselen. Tenslotte moet ik mijn vingers af en toe rust geven om te herstellen.
Ik heb tot nu toe vier blokken gemaakt, met vier verschillende technieken.
Kijk dus niet te kritisch, ik ben nog maar een beginneling :-)

Het bovenste blok is  ( met "tulpen") met vlisofix gemaakt.
Het tweede blok (hieronder) is met freezer paper gedaan.

Het derde, het blok met de bloemknoppen, is via needleturn gemaakt.
Het vierde blok, met de hartjes in het midden,  is met dubbele stof gemaakt.
Ben nu bezig aan het vijfde blok, dat is reverse applique.
Het gaat me niet zo goed af vind ik, er moet nog veel geoefend worden.

1 opmerking:

  1. Ik vind het knap wat je gedaan hebt hoor, Janine!
    Appliqueren lukt mij tot nu toe beslist niet met de vlerk.
    Zou ik wel aan de DJ beginnen na de zomer? Ik vraag het me sterk af door al dat priegel- en appliqueerwerk dat er bij komt kijken.
    Veel succes en plezier met al je werk en technieken.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.