woensdag 22 mei 2013

Appliceren

Het volgende applicatieblok is klaar. Dat was reverse appliceren. Niet heel erg netjes hoor, maar dat hoort bij leren. Daar troost ik mezelf maar mee.

Het blok waar ik daarna maakte, is keltisch. Dat vind ik mooi om te doen en ik dacht "dat doe ik even". Maar dat viel tegen.
Biaisband zelf gemaakt met de smalste vorm die ik kon kopen, 9mm. Een lastig klusje hoor. Maar gaande weg kreeg ik er wel handigheid in.Vervolgens werd het breder dan ik dacht. Te breed vond ik, voor het ontwerp. Kijk maar naar de foto.
Tijd om even na te denken hoe verder te gaan. Ik heb het band dat ik er achter streek, weggehaald en het bandje nog een keer dubbelgevouwen. Dat zag er al gelijk beter uit. Zo werd het wel dikker, maar smal genoeg om ermee te werken.
Hij is niet helemaal goed  zag ik naderhand. Ik ben niet overal op dezelfde manier onder- en bovenlangs gegaan. Een volgende keer moet ik daar beter op letten.

Het derde blok is deels broderie perse en deels schaduwapplicatie. Je ziet de bovenste twee bloemen en de steel met schaduwapplicatie. Daar zit een laagje vlies overheen. Deze laatste twee blokken vond ik het leukst om te maken. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.