zaterdag 26 april 2014

Quiltfase...

Inmiddels zette ik de eerste quiltsteekjes in de vingerhoedjesquilt. Een nieuwe fase van de quilt. Een leuke fase ook, ik doe dit graag.
Het duurde even voor ik wist hoe ik het quilten zou.
Toen ik bij mijn vriendin een quilt zag met golvende lijnen, was het helder. Zo ongeveer wilde ik het ook.Ik wilde niet in de naad quilten en er ronde elementen aan toevoegen. Dus dit was een goede oplossing.
Een foto gemaakt van een stuk van de quilt, die vervolgens in zwartwit omgezet en vervaagd. Die geprint leverde een model op waarop ik kon tekenen. Zo ongeveer gaan de lijnen lopen.
Ik maakte een mal van twee vingerhoedjes naast elkaar, tekende daarop de kromming en knipte die vervolgens uit. Zo ontstonden twee malletjes die beurtelings herhaald en in spiegelbeeld gebruikt gaan worden.


Toen begon het echt quiltwerk. Om het mezelf niet te lastig te maken tekende ik eerst de lijnen van rechts naar links en quiltte die eerst.


Daarna tekende en quilte ik de lijnen vanaf de andere kant zodat de lijnen elkaar kruisen. Eerst deed het ik fout. Nou ja, fout kan misschien niet, maar ik vond het niet mooi. De lijnen kruisten op een rare plek, vlak boven de naad. Dus weer uitgehaald, de lijnen weggespoten, opnieuw getekend en opnieuw gequilt.


Zo wordt het naar mijn zin. Op naar het volgende blok.
Elk blok wordt gequilt in zijn eigen kleur.

Groetjes, Janine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.