zondag 28 september 2014

Wip.....

Mijn vriendin en ik werken samen aan een quilt die een westfries streekrecept verbeelden zal. De top was vorige maand klaar en inmiddels is het quilten ook afgerond. Nu nog stitchery in er verwerken.
En dan afbiezen. Ongeveer eind oktober moet hij klaar zijn en dat gaat vast wel lukken maar dan moet er nog wel doorgewerkt worden. Een detail (ontwerpfase) zie je op de foto.
Heb je misschien al een idee welk recept het is?


Sorry, hij is niet erg scherp omdat ik hem uit de overzichtsfoto knipte.

Vrijdagmorgen was weer de bee in de Zaagtand. Daar kon ik werken aan het huiswerk dat ik meekreeg voor de droomdeken waar me met een groepje mee bezig zijn. Hier zie je een deel van de quilt, een quilt met boerderijdieren.

 
Vrijdagrmiddag waren mijn vriendin en ik naar de expositie in de Westerkerk in Enkhuizen. Om te kijken naar de quilts die er geëxposeerd werden, en natuurlijk ook om de winkeltjes bezoeken. Mooie quilts gezien en natuurlijk weer nieuwe ideeën opgedaan.
In de loop van de middag kwamen de andere dames van onze droomdekenbee om stofjes te zoeken voor een volgende droomdeken en voor de achterkant van de deken waar we nu aan werken.
En we zijn daarin prima geslaagd.
De vorige quilt hebben we kortgeleden ingestuurd en binnen twee weken vond die al zijn weg naar een kind. Een quilt vol tractoren.


We hopen natuurlijk dat de jongen die hem kreeg er mooie dromen onder dromen zal.
Over twee weken gaan mijn vriendin en ik naar de landelijke droomdekenmaakdag. Ben reuze benieuwd hoe dat zal zijn.

In Enkhuizen kocht ik ook nog een mooie blauwe stof, voor een volgende project.Maar daar heb ik nu nog geen tijd voor, dat komt wel.
En ik vond ook een van de cadeautjes die ik nodig heb voor de kerstruil. Langzamerhand krijgen mijn ideeën vorm en kan er iets geproduceerd worden. Ben benieuwd!
Wil je ook meedoen, kijk dan even hier, bij Jeanneke. Zij organiseert het.Je moet wel opschieten, de uiterste inschrijfdatum is op 1 oktober.

groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.