donderdag 30 oktober 2014

Veldhoven

Vandaag, een paar dagen na ons bezoek afgelopen zondag aan de OEQC in Veldhoven, tijd gevonden om er wat over te vertellen.
Die ochtend vertrokken we al vroeg met de trein vanuit Hoorn naar Amsterdam. Van daar uit vertrokken we met de bus die door Merel van Birdblocks was georganiseerd. Een zeer comfortabele en gezellige manier van reizen. Een flink gekakel in de bus, dat snap je wel. Merel heeft ook altijd een klein presentje voor ons, erg leuk zo'n attentie.
Om 11 uur waren we bij de tentoonstelling. Die hebben we eerst bekeken. Dat gaat niet in 1 keer, dat is teveel. Dus tussentijds koffie halen, iets eten en dan weer verder.
Onze tipi even ingeleverd bij de stand van het gilde, dat kon mooi op deze manier.
We hebben ruim de tijd genomen om op ons gemak alle quilts te bekijken.
En natuurlijk vinden ook wij niet alles knap gedaan en mooi. Gelukkig hoeft dat ook niet, anders blijf je ook fotograferen en "oh" roepen. Wat je niet aanspreekt, daar loop je wat sneller door.
En die oude meesters, die deden het bij ons ook erg goed. Dat werden ook onze favorieten. De quilt die de tweede publieksprijs won was ook onze favoriet.

Na de tentoonstelling hebben we de winkels bezocht. Ook altijd een feestje. Mijn inkopen zijn bedoeld voor een nieuw project. Deze keer kies voor de kleur blauw en bruin.
Ik wil graag een medaillonquilt maken.  Er hingen er een flink aantal waardoor ik goed kon zien dat de verhouding van de randen tov het medaillon erg belangrijk zijn. En hoe je evenwicht kan inbrengen. Ik heb gezien hoe belangrijk dat is.



Ook kochten we nog stof voor een droomdeken (of twee). Dat is ook zo leuk om te doen. Altijd vrolijke stof waar je blij van wordt. Van de kleuren, van het maken en van het weggeven.

Ineens werd er omgeroepen dat je je keuzeformulier (waarop de drie quilts die jij het mooiste vond) moest inleveren voor een tombola.
Oeps, dat wisten we niet eens. Wel hadden we het al ingevuld met het idee dat je die - zoals anders - bij het verlaten in de bus kon mikken. Dus even snel ons formulier nog toegevoegd, dat kon nog. En zowaar viel ik in de prijzen.
Acht klosjes egyptisch katoenen garen kreeg ik zomaar cadeau! Dat was een leuke meevaller.


Om 5 uur vertrokken we weer met de bus terug. Om half acht stapte ik de deur weer in.
Een blij gevoel over deze dag nog altijd in mijn hoofd.

Volgend jaar is de expo in Maastricht. Wel jammer voor ons, want dat is echt te ver voor 1 dag.

groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.