zondag 3 mei 2015

Rijgweek!

Het is mei en dat betekent voor mij nog dat ik vakantie heb. En de week begon met Koningsdag. Een drukke dag voor manlief, en daardoor een rustige dag voor mij. Ik zette het quiltframe op en spande een quilt, en zetten de tv aan om het feest te volgen.
Een kop koffie in de buurt en ik ging aan het werk.

Het ging als een speer en ik had nog een paar tops klaar liggen om te rijgen, dus de volgende dag een andere er in.

Het frame hebben we met de bee (Plataanquiltsters) gekocht en wie het nodig heeft die mag het gebruiken.
Dat was fijn.


Deze twee tops zijn panels zoals je misschien kunt zien. Daar heb ik dus niet veel voor hoeven doen.
Maar er lag ook nog een derde top. Deze is gemaakt van weesblokken die ik eerder meenam bij de landelijke droomdekenmaakdag. Ik maakte die blokken ietsje anders en voegde er blokken met bootjes aan toe.





Aan het einde van de week had ik dus drie tops geregen.
Alle drie droomdekens.
Het quilten gaat iets langer duren :-)

Toen wilde ik ook nog wel even proberen of je goed kan quilten in zo'n frame. Dus de quilt waar ik nog mee bezig ben heb ik er in gedaan en ging aan het werk.



Dat bleek toch niet zo handig. Je kan alleen aan de rand van het frame quilten, dwz tot zover je linkerarm onder de quilt door kan. En je zit gebogen over het frame heen, dus niet zo goed voor mijn rug.
Het voordeel is dat je elke 5 minuten die je vrij hebt een draadje kunt quilten omdat het frame klaar staat.
Maar toch quilt ik liever in mijn ring.
Voor het rijgen is het ideaal, je klikt de quilt er zo in.

Ik ben de komende maanden nog wel even bezig met quilten!

1 opmerking:

Leuk dat je reageert! Dank je wel.