zaterdag 8 augustus 2015

Droomdekens

Tijd voor een update!

Met ons groepje (Joke, Marie, Marga, Roos en Tiny) maken we droomdekens. En deze dierenquilt is de laatste die we gemaakt hebben. Het is leuk om samen een project te bedenken. Als basis een paar blokken en dan samen bedenken hoe we verder gaan.
Deze quilt nemen Joke en ik mee als we naar de jaarlijkse droomdekenmaakdag gaan. Daar worden ze dan genummerd, gefotografeerd en in een van de verdeelpunten bewaard.
Zo leuk om die dag daarbij te zijn!
Met plm. 100 (meest) vrouwen werken we die dag aan onze eigen droomdeken. We zoeken stofjes uit die we goed kunnen gebruiken voor onze dekens want er is altijd een grote voorraad gedoneerde stoffen aanwezig. We kunnen ook fiberfill mee naar huis nemen. Doen natuurlijk weer ideeën op en contacten worden gelegd.
Op 24 oktober 2015 is de volgende droomdekenmaakdag.


Wil je er meer over lezen?
Kijk dan op deze website over de droomdekentjes.
Ik schreef er over op dit blog. Klik hier als je het nog eens wilt nalezen.
We zijn nu bezig met een roze meisjesdeken. Misschien is die ook nog wel klaar en kunnen we die ook meenemen.

Vorig jaar oktober nam ik die dag een aantal weesblokken mee. Dat zijn de sterren in de quilt hieronder. Zelf maakte ik van restjes de bootjes en voegde deze blokken samen tot een nieuwe droomdeken. Hij is nu nog niet helemaal klaar, ik ben bezig de border te quilten.
Deze quilt gaat ook mee op 24 oktober. Dan is ie echt af!


fijn weekend, Janine

1 opmerking:

  1. Mooi werk. Over een paar weken ga ik ook weer een dagje werken voor het goede doel.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.