donderdag 8 september 2016

Civil War

Op 1 januari 2015 begon ik met de Civil War.  Het boek stond al een paar jaar in de kast en toen ik de Civil War van Gerda zag, was dat het seintje er echt aan te beginnen.
Elke keer een nieuw blokje, dat was mijn ding, dat vind ik leuk. Steeds een verrassing hoe het uitpakt. Ik werkte met uit mijn eigen voorraad, in de kleuren blauw en bruin. Van lieve (quilt)vriendinnen kreeg ik ook vaak een passend lapje en zo ging ik steeds door.
In Rijswijk kocht ik stof voor de sashings. Twijfel tussen de lichtbruine en de lichtblauwe. Lichtblauwe stof, doodeng! Maar ik koos hem toch.


Na een paar rijen blokjes aan elkaar te hebben gezet, begon ik te twijfelen over de cornerstones.
Allemaal van dezelfde stof, van allemaal verschillende, van de sashingstof, alles kon natuurlijk. Omdat ik geen keuze kon maken ging ik verder met de blokjes zonder sashings.
Toen alle blokjes klaar waren moest ik kiezen. Na een paar dagen dubben koos ik tcoh voor de cornerstones van verschillende stofjes.
Dat was het oorspronkelijke plan en daar ben ik maar bij gebleven.
Het nadeel van die uitgestelde keuze is dat je dan nog veel sashings moet naaien.

Eind mei was de top af. De omvang is 2.15 bij 2.15, een pittig formaat.


Dat merk ik nu bij het rijgen. Ik moet vaak de quilt verschuiven om weer verder te rijgen>
Dus nu doe ik iedere dag een of twee draden en dan schiet het ook wel op.


En daarna begint het quilten! Een nieuwe en leuke fase.
Het duurt dus nog wel een poosje voor de quilt klaar is.

fijne dag!
groetjes, Janine









2 opmerkingen:

  1. Wat goed janine, je gaat maar door. Kan ik een voorbeeld aannemen. Er ligt bij mij nog genoeg te quilten in de kast.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed janine, je gaat maar door. Kan ik een voorbeeld aannemen. Er ligt bij mij nog genoeg te quilten in de kast.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.