zondag 20 augustus 2017

Levensloop

Na de Civil War is de Levensloopquilt aan de beurt om gequilt te worden. Daarna komt de quilt die ik voor mijn zus aan het maken ben. Dan ligt de Splendid Sampler nog te wachten. En oh ja, een klein keukenquiltje moet ook nog gequilt. Je snapt, ik heb nog wel een jaar werk liggen.


Inmiddels zijn in de Levensloop de eerste steekjes gezet. Heb getwijfeld over de manier waarop ik het middenstuk zou quilten. Zou een raster mooi staan?
Toch maar besloten om geen raster te kiezen. Voor mijn gevoel was er te weinig wit om een raster mooi te laten zijn. Ik quilt nu direct om de applicaties heen. Ik dacht nog even aan een extra randje, dus echoquilten, maar gaandeweg denk ik dat dat niet eens mooi worden zal.

Maar oei, ik heb bij het kiezen van de stof voor de achterkant, niet nagedacht over het quilten.
Inmiddels heb ik wel geleerd/ondervonden dat een drukkere achterkant veiliger werken is.  Wie kiest er nou een bijna effen donkerblauwe achterkant? Yep, ikke dus.
Zeker is de stof mooi, geen twijfel. En hij past heel goed bij de top. Maar ja.....


Elk steekje wit zie je aan de achterkant. Kijk maar.
Het is de omgekeerde wereld. De witte steekjes in de witte stof aan de bovenkant, die zie je niet. Maar de steekjes aan de achterkant des te beter.
Ik moet dus heel veel draaien om te kijken of het er achter nog steeds goed uitziet. En toch ga ik lekker door.....

Fijne week allemaal
groetjes, Janine



1 opmerking:

  1. Sterkte het komende jaar....gelukkig heb je wel tijd, maar dat vullen anderen vaak voorje in, bij mij wel in ieder geval......

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.