zondag 18 februari 2018

Verandering

En nu is het zo ver dat ik mijn geheime project kan laten zien. Het is niet langer geheim. De quilt voor mijn zus.
Vrijdagmiddag een roede gehaald met bevestigingsmateriaal en een lat. En een dunne houten roe voor in de bies aan de bovenkant.
Zaterdagmiddag zijn we naar Haarlem gereden.
En mijn zwager en ander zus waren er ook. Hij is de technische man, we hadden hem nodig om de roe aan de muur te bevestigen.

Voor mijn zus was het een grote verrassing hoe de quilt er uit zou zien. Ze had de kleur opgegeven (groen) met nou ja, wat blauw erbij. Verder had ze geen idee wat het worden zou.
En dat was best spannend. Want als ze het niet mooi zou vinden? Dat kan immers? Als quiltster vergroei je, al makend, met de quilt. En nu moet zij er aan gaan wennen. Niet langer een kale muur.
Ze vond hem heel mooi gelukkig.
Ik gaf hem de naam "verandering". Ze kreeg de quilt omdat ze van haar bovenwoning met steile trappen naar een appartement verhuisde. Een hele verandering voor haar.

Zie hier het resultaat. Het staat heel mooi op de witte muur, naast de blauwe voordeur.


En ook nog even een foto van voren. Die maakte ik van de week bij mij thuis. Want in de gang kon je niet recht voor voren fotograferen.


Dit project is afgerond. Tijd voor een nieuwe quilt. Met veel plezier ga ik daar weer mee aan het werk.

Fijne week allemaal
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.