donderdag 10 mei 2018

Nieuw en oud project

Een droomdeken af (zie vorige blog) betekent ook een nieuwe beginnen.
Van een ex-collega kreeg ik veel stofrestjes van haar vlaggetjesproject. Voor elk kleinkind dat ze kreeg, maakte ze nieuwe vlaggetjesslingers voor hun eerste verjaardag. En de resten ervan gaf ze mij.
Nu ben ik begonnen aan een quiltje met die stofjes. Ik kreeg van haar de grijze autootjesstof en zocht er bij mezelf de rode stof met poppetjes bij.


Ik heb die stof met autootjes ook in het lichtblauw. Misschien een combinatie?

En gelijk ook een nieuw quiltwerk opgepakt. Nog altijd lag de splendid sampler er gedubbeld en geregen voor klaar. In het midden beginnen is even een lastig klusje. Maar hoe groter de cirkel, hoe makkelijker ik erbij kan. En, na een uurtje was het eerste blokje een feit:


Ach, nog maar 121 blokjes te gaan.....

Op de stoffenmarkt kocht ik met mijn vriendin een schattige lapje voor een kinderjurkje. Zij voor een jurk met poesjes en ik een met konijntjes. We hebben beiden een 2 jarige kleindochter zie je.
Het jurkje is inmiddels klaar. Is het niet een schatje?


hartelijke groet, fijn weekend
Janine van Dijk

1 opmerking:

Leuk dat je reageert! Dank je wel.