dinsdag 29 mei 2018

Tafelkleed....

Toen ik voor mijn zus een wandkleed had gemaakt, vroeg mij broer of ik voor hem een tafelkleed wilde maken. Het huidige tafelkleed raakte verbleekt en werd wat minder mooi.
Tijd voor iets nieuws zei hij.
Ik vind dat leuk, dus zei wel snel ja. Maar wel gerealiseerd dat het plaatje van de quilt in zijn hoofd, anders zou zijn dan het plaatje dat ik zie. Dus neem ik hem mee met de vorderingen, zo is mijn plan.
Hij tekende een ontwerp (in grote lijnen):


Het ontwerp klopt niet helemaal met zijn maten, en we hebben dus al wel een paar keer overlegd.
Maar volgens dit ontwerp gaat het wel worden.
Hij ging naar de dichtstbijzijnde quiltwinkel, Margreet Otto in Woerden, en kocht de stof. Vandaag kwam hij dat brengen.


Dat betekent dat ik met het middenstuk kan beginnen. De randen, daar hebben we het nog wel over in een later stadium. Hij weet dat hij een jaar moet wachten voor het op tafel ligt, maar dat vindt hij niet erg.

Ondertussen ben ik aan het werk met een nieuwe droomdeken, maar ook probeer ik elke dag een blokje te quilten van de Splendid Sampler. Ik heb er al bijna 30 van de 121 gedaan. Daar ben ik dus nog even mee bezig. Maar ik doe het met plezier. Maar wel op momenten dat het iets minder warm in huis is.


Hele andere kleuren, zoals je ziet. Lekker vrolijk.

hartelijke groet,
Janine


1 opmerking:

  1. Wat een mooie stoffen heeft je broer uitgezocht.
    Wauw, fijn weer een nieuw project en leuk dat hij het gevraagd heeft.
    Margreet Otto staat ook op mijn lijstje, zij heeft toch ook veel kleurrijke stoffen?
    Zie je vrijdag weer.
    Groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.