zaterdag 1 september 2018

De zomer is (bijna) voorbij....

Afgelopen zomer was het vaak te warm om wat te doen. Daar zullen jullie vast ook last van gehad hebben. Het quiltwerk lag dus even stil. Alleen 's morgens vroeg een half uurtje, dat ging goed.
Patchen kon wel. Onder de parasol op het balkon met een beetje wind, was dat goed te doen.
In huis werd er niet gewerkt (oei, wat jammer toch :-) ), daarvoor was het te warm.


Ik werkte aan het tafelkleed van mijn broer. Het middendeel vordert. Kijk maar. Inmiddels zitten de groene vierkantjes er al in.
Het kleed wordt voor een ovale tafel.


Inmiddels is de vakantieperiode afgelopen en alles gaat komende week weer van start. De eerste keer weer de bee, de eerste keer droomdekenmaken en allerlei andere activiteiten.
Er is weer energie om van alles op te pakken.
Maar, eerst in huis het achterstallige werk gedaan.

En toen ben ik gevallen voor een nieuw project. Dus een derde...
Niet verstandig misschien, maar het was te verleidelijk.
Voor de eerste keer een top maken met de naaimachine. Heel anders werken. We werken - met een aantal leden van het Quiltersgilde -MQG met het 100 moderne blokken boek van Tula Pink.
En, om het makkelijk te maken, van achter naar voren. Ik ben wat later ingestroomd, dus ik loop iets op achter. Dat is niet erg natuurlijk.

Elke dag 1 blok, dat is het doel.  De blokken worden 6 inch.
Ze zijn niet ingewikkeld, tot nu toe. Daarom leek het me een goede manier om dit keer met de naaimachine te werken.
Het is wel wennen hoor, stukjes stof snijden zonder mal en die, soms kleine stukjes. met de naaimachine aan elkaar zetten. Voor mij wel in elk geval. Zie hier mijn eerste 12 blokken.


Fijn weekend allemaal
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.