maandag 6 augustus 2018

museumboerderij West-Frisia

Afgelopen zondag zaten Christa en ik in de museumboerderij West-Frisia in Hoogwoud.
Begin augustus is daar altijd "De dag van het textiel". Met demonstraties van kantklossen, kralen breien, haken en breien, macramé, weven en spinnen, vilten, tassen haken en natuurlijk ook het quilten. Christa en ik mochten samen het Quiltersgilde vertegenwoordigen.


Een gezellige dag altijd. Met regelmatige aanloop van bezoekers.
Gelukkig zaten we binnen, niet in de zon.
Ik had ook hier de Civil War mee. Vorig jaar had ik die daar afgemaakt en op de foto gezet. Het blijkt dat mensen het leuk vinden om het boek erbij te zien en het is leuk om er over te vertellen.
Nu verder gewerkt aan de Splendid Sampler. Het quilten vordert, nog 40 blokjes en dan de border.
Ik deed een halve, van meer kwam het niet.
Christa werkte aan een een kerstkleed van allemaal hexagonnen.
Een techniek die veel mensen toch nog wel herkennen vanuit hun eigen verleden.
Op zo'n textieldag zijn de bezoekers wel allemaal geïnteresseerd. Dat is erg leuk, betekent veel contact met bezoekers.
's Avonds was ik gewoon nog een beetje schor. Maar we kijken met plezier op deze dag terug.


fijne week allemaal en sterkte met de warmte
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.