zondag 24 maart 2019

NIeuwe uitdaging!

Hebben jullie het ook gelezen? De nieuwe uitdaging van het quiltersgilde? Als je dat nog niet gelezen hebt, moet je beslist even hier kijken: quiltersgilde uitdaging
Je snapt het wel, ik ben ervoor gevallen. Naast quilten moet er bij mij iets te patchen zijn en ik had even niks onderhanden. Ik vind het wel een uitdaging.

Negen maanden lang 1 blok dat je wordt aangereikt, omvormen tot een blok dat je zelf leuk vindt. De eerste is een 9-patch.
Je maakt er 1, of 4 of 9. Je kiest een maat, deelbaar door 3 (cm of inches).
Het is vast niet zo moeilijk (denk ik). Je hoeft het jezelf niet zo moeilijk te maken (denk ik).
Het gaat er om dat je lol hebt in het aanpassen van een blok. Of je er een grote of kleine quilt van maakt, of gewoon kussens bijvoorbeeld, dat is aan jou.

Ik koos 1 basislap. Een lap met plaatjes, die had ik nog liggen.


Het moet bij mij wel iets worden. Dus een nieuwe droomdeken dacht ik.
Blokken van 15cm, een dekentje van plm. 90x120. Komt vast goed.
Het eerste blok, ik maakte de 9patch iets anders. Kijk maar.


Ik maakte er dus 3.
En nu vol afwachting naar het tweede blok.....
En ik ben nieuwsgierig...… doe jij ook mee?

Fijne week allemaal
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.