woensdag 24 april 2019

Van alles

Zo, Pasen achter de rug. Heerlijk genoten van het mooie weer en tijd vrijgemaakt om te kunnen quilten. Heerlijk he, met het licht dat er nu is. Dat licht in het voorjaar, ik geniet ervan.
Het werkje van de regiodag is klaar. Dat moest ook wel voor Pasen toch? Het bakje is weer leeg, dus kan ik het goed laten zien. Het is net te groot voor het bakje om mooi plat te liggen.


En de achterkant dan ook maar...


En mijn zomertruitje is af. Ik zag hele goedkope wol in de winkel en nam het mee. Lekker om te haken en als ik het maar 1x kan dragen omdat het de was niet doorstaat, dan heb ik toch de lol van het haken gehad. 


Als je het patroon doorhebt (en dat duurt meestal even) is het simpel. Het kleurverloop moet het doen. Er moet wel een hemdje onder, het is nogal luchtig :-). Het heeft me maar 4 euro en tijd gekost.

Het tafelkleed vordert. Alle keuzes zijn gemaakt. Nou ja, niet helemaal. Mijn broer vroeg zich nog af of een goudgalonrandje (heet dat zo?) aan de rand mooi zou zijn. Zijn vriendin vond van niet en ik hou er ook niet zo van. Maar als hij het mooi vindt, dan doen we het gewoon. Dat vraag ik hem nog wel even als ik aan de bies toe ben.
Ik vroeg me vorige week af of een loodkoortje nog een goed idee kan zijn. Zodat hij wat strakker op tafel ligt en beter blijft liggen. Heeft iemand ervaring met het gebruik van zo'n koordje in quilts?

Naast het quilten ben ik ook verder gegaan met mijn Tula Pink quilt. De eerste 2 letters zitten er inmiddels op. Nog een aantal te gaan, maar dat is geen probleem. Heb immers nog geen tijd om deze te gaan quilten.


Veel plezier allemaal met Koningsdag. Hoop dat het een droge dag blijft....

groetjes, Janine


2 opmerkingen:

  1. Goed gewerkt...je paashaas af voor pasen, en dat truitje is hardstikke leuk geworden...en dat voor € 4,00.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het hangt denk ik van je vulling af Janine of een loodkoortje nodig is en in het gebruik zal het tzt ook wel soepeler gaan vallen. Heb je het al eens op je tafel gelegd om te kijken hoe het valt?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.