vrijdag 10 mei 2019

Quilten klaar

Ja, het quilten is klaar. Zomaar ineens was ik rond. Ik schoof elke dag de quiltring een stukje op en keek niet hoeveel nog moest.
En dan is het ineens zover.
Ik heb dus gedacht over een loodkoordje in de bies. Hier vroeg ik naar ervaringen daarmee, maar ook op het quiltforum op facebook stelde ik de vraag. En daar waren quiltsters die het al gebruikt hebben.
Zij hebben positieve ervaringen. Ik ga dus binnenkort kijken of ik dat per meter kan kopen.
Ik heb 6.50 meter nodig ongeveer voor de omtrek.
De bies is geknipt maar nog niet aangezet. Dat is volgende klus.


Nu een volgende twijfel.
Normaal zet ik een label (een "blok" dat ik altijd gebruik) aan de achterkant. Maar dit tafelkleed kan je ook andersom op tafel leggen. De achterkant heeft alleen een naad in het midden.
Geen idee of dat keren vaak gebeuren zal, maar dan een label?
Dat is dan niet zo mooi misschien.
Een klein kenmerk misschien, iets van "made by hand" of zo? Ik zal eens zoeken in mijn doosje of ik iets dat geschikt is, kan vinden.

fijn weekend allemaal
groetjes, Janine

3 opmerkingen:

  1. Prachtige quilt geworden zeg.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loodkoord is te koop bij gordijnen fournituren winkels en ik zou alleen je initialen bv. doen. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.