dinsdag 11 juni 2019

Een nieuw dillemma....

De ene twijfel is nog niet uit de wereld, een volgende staat al weer op de stoep. Zou daar ooit een eind aan komen? Of hoort dat bij mij? Of bij iedere quiltster?

Je weet, de hexagonnen. Ik denk dat ik er genoeg gemaakt heb voor een quilt. Nu wilde ik ze sorteren op licht en donker. De rest valt dan in de middengroep. Ik sorteer, maak dan een foto, zet die om in zwart/wit om mijn keuze bevestigd te zien. En dan komt de aap uit de mouw. Zie hier. Eerst de gekozen lichte exemplaren in kleur.


En hier in zwart wit.


Keuze bevestigd. Alhoewel? Die rechtsboven?
En die met de donkere ster?
Nu de donkere exemplaren.


En dan zie je al, donker is nooit helemaal donker.
En licht is zelden helemaal licht.
Zie in zwart-wit.


Zo zijn er heel wat die eigenlijk niet voor donker kunnen doorgaan. Toch? Dus of nog een aantal bijmaken of niet zo nauw kijken.......
Wat zou jij doen?


Met de echte lichte ben ik vast begonnen met een randje.
Daar kan ik geen buil aan vallen.

hartelijke groet,
Janine

2 opmerkingen:

  1. Gewoon beginnen met wat voor jou als donker of licht kan doorgaan Dan wordt het volgens mij heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het daar helemaal mee eens, gewoon gaan met die banaan
    Janine!
    Groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.