zondag 26 mei 2019

van alles wat...

Ik heb niet stilgezeten. Zit trouwens nooit echt stil geloof ik :-)
Dus nu meer een fotoverslag maar.
Om te beginnen de blokjes in de maand mei, van de De Nieuwe Wending Uitdaging van het Quiltersgilde. Weet je het nog of doe jij ook mee? Kijk hier voor de informatie: nieuwe wending


Dit was mijn huiswerk voor de droomdekenbee. Een rij in elkaar gezet. Klusje voor de volgende bijeenkomst klaar. Dat kan ik wegleggen.


Een andere droomdeken heb ik geregen. Het frame had ik zelf ook nodig dus deed ik deze ook even.
Ria heeft hem meegenomen om te quilten. Je ziet aan het huiswerk dat we nog blokjes met hondjes over hadden voor in een volgende quilt.


Hieronder de quilt die ik voor mijzelf geregen heb. Dat was ook een uitdaging, maar alleen via facebook. Omdat mensen zonder facebook daar niet aan mee konden doen, is de nieuwe uitdaging niet alleen via facebook te volgen.
Bij deze moest je in 100 dagen een top samenstellen met het boek van Tula Pink. De blokken waren op tijd klaar, daarna moest hij even blijven liggen tot ik de vulling en de achterkant had gekocht.
Nu is hij geregen en kan ik deze gaan quilten.


En dan is het tafelkleed er nog. Het loodkoordje is ingevoegd, en ik ben aan het zomen.
Het zoompje is toch nog redelijk smal, dat valt me mee. Het duurt even, het omzomen van 6.5 bies, op het eindresultaat moet je dus nog even wachten.


Heb van de week geteld: ben ook bijna klaar met hexagonnen maken. Ik heb een ontwerp gemaakt en dat betekende 60 blokken. Ik ben bij 56 dus dat is bijna klaar. Dan moeten ze nog aan elkaar, dat duurt ook nog even. Hij is nog niet klaar op mijn verjaardag.
Maar volgend jaar vast en zeker.
Een volgende keer meer daarover. Het is al bijna 18.00 uur zie ik tot mijn schrik. Het wordt tijd dat ik eten ga koken....

fijne zondagavond nog
hartelijke groet,
Janine

1 opmerking:

  1. Toch een loodkoordje Janine.
    Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
    Als hij klaar is neem je hem dan mee nasr de bee?
    Je bent zeer productief hoor, lekker bezig.
    Groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.