zondag 28 juli 2019

Uitdaging!

In mijn vorige blogje liet ik het blokje van de maand mei zien. Weet je nog, de uitdaging van het Quiltersgilde? Negen maanden lang krijg je elke maand 1 blokje. Het is de bedoeling dat je dat blokje gaat veranderen zodanig dat jij het leuk vindt.
Je ziet en leest er over op de website van het Quiltersgilde.
Er is een groep op facebook, bedoeld voor quiltsters die meedoen. Om elke maand te laten zien wat je ervan gemaakt. Zo inspireren we elkaar.
Er zijn 170 leden en aan de foto's die daar verschijnen is te zien dat lang niet alle deelnemers ook echt met de blokjes bezig zijn. Anderen kijken graag alleen mee denk ik. Of ze laten hun blokjes niet zien, dat kan ook. Daarnaast zijn er mensen mee bezig zonder facebook en dat kan natuurlijk ook.
De uitdaging begon in maart en duurt dus t/m november.
Tijd om ook hier mijn tot nu toe gemaakte blokjes te laten zien.

Ik maakte het mezelf niet makkelijk, achteraf gezien. Mijn basislap is de foto met blokjes. Dat maakt het lastiger omdat ik in elk blok van 6 inch een blokje van 3 inch moet verwerken. Daarom zijn niet alle blokjes spectaculair.
Misschien zijn de blokjes niet zo verstandige keus. Maar ik ben van plan het wel vol te houden. Het doel is om er een droomdeken van te maken.



Links het blokje dat de basis was, rechts de foto van het blok zoals ik dat veranderde.
Ik maakte er in het begin drie. Plakte ze in 1 foto. Als je bij maart goed kijkt zie je linksonder en rechtsboven een andere blokje.
Later ging ik over op 2 blokjes. Anders worden het er teveel denk. Een kinderdekentje wordt immers niet zo groot.

maart


april

mei

juni


juli

De foto's zijn niet zo geweldig, de blokjes niet zo goed te zien. Misschien fotografeer ik ze nog wel een keer opnieuw. Voor nu geeft het een beeld. Het is bijna augustus, dus dan komt er een nieuw blok bij.
Spannend weer.

 groetjes, fijne week allemaal 
Janine

2 opmerkingen:

  1. Nog een hele puzzel, Janine, maar het gaat je lukken dat zie ik al....en je weet het....Lekker bezig en van de straat....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Janine! Wat leuk geworden. Leuke stof met de dieren.
    De foto s zijn prima hoor.
    Groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.