dinsdag 13 augustus 2019

Haken en patchwork?

Wat een combinatie he? Ik zag het voorbijkomen, bij Aljona in Schagen waren ze ermee bezig.
Ik vind haken ook leuk en dit wilde ik ook wel graag eens proberen. Geen grote quilt, even een poppendekentje tussendoor. Onze jongste kleindochter is een echt poppenmoedertje. Ik doe haar er vast een plezier mee.
Dus de werkwijze opgezocht (via google) en lapjes opgezocht.


Ik knipte ze iets kleiner dan het origineel.


Vulling ertussen en hup, onder de naaimachine. Stukje open laten, keren en weer doorstikken, een stukie van de kant. Ach, jullie kennen dat.


Dan de festonrand. In het voorbeeld naai je die van links naar rechts. 
Ik ben het andersom gewend, maar ik moet zeggen dat dit ook prima werkt.


Na de festonrand een rand vasten. De rij daarna groepjes stokjes.
 Het gaat lekker. Leuk werkje. 


Na 3 blokken is bij mij de eerste rij klaar. Eerst aan elkaar zetten, kijken hoe dat gaat. Grappig resultaat wel.


Nu eerst nog 2 rijen blokjes maken. Dan alle negen blokken aan elkaar en dan ga ik kijken hoe ik de border van het quiltje haken moet. 
Leuk tussendoorprojectje!

hartelijke groet,
Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.