zondag 23 februari 2020

Boro

Er wordt wat afgeborod (mooi werkwoord :-)) in het land. En ik kreeg ook een korte uitleg over de borotechniek. Kortgezegd, boro is het slordige zusje van sashiko. Gewoon gaan, en zien waar je uitkomt. Niet proberen een creatie te maken, imperfectie hoort er bij.
We kregen een stuk spijkerbroek, lapjes en draad. En maar gaan.....

Ik ben op weg gegaan. Gewoon begonnen, stukje er op, stukje erbij, randje erbij. Tot de lap vol genoeg was. De mijne had - om het wat lastiger te maken - nog een stuk broekzak.



Zo zag de lap er na een paar dagen uit. Nog niet helemaal af. Ik heb er zelfs een oud proefblokje op vastgenaaid. Met de naaimachine heb ik er een tasje van gemaakt. Gewoon in 3 delen vouwen en 2 delen vastnaaien. Zonder sluiting, hij is diep genoeg.


Dit is de achterkant.


Dit de voorkant.
Een stuk zijnaad kreeg ik voor het hengsel. Het is lastig stikken, te dik af en toe. Dus ook het naaiwerk is niet echt netjes. Maar dat past er wel bij, toch?

fijne week!
groetjes, Janine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.